Misterium podzielone na dwanaście części, ukazujące mękę i śmierć Zbawiciela z perspektywy cierpienia jego Matki, wprowadziło zebranych w przeżywanie Wielkiego Tygodnia. Ta średniowieczna pieśń, stała się nie tylko przeżyciem artystycznym, ale w przestrzeni sakralnej wprowadziła słuchaczy w tajemnice odkupienia człowieka.
Monika Łukaszów
Zebrani w świątyni w wielkim skupieniu i milczeniu słuchali kolejnych utworów wykonywanych przez artystów. Wykonawcami partii śpiewanych były: Aleksandra Pokrywczyńska - mezzosopran, oraz Magdalena Marchewka - partia sopranowa. Towarzyszył im kwartet smyczkowy, w składzie którego znalazły się znakomite artystki z Legnicy i Wrocławia m.in. Alicja Dragan , Beata Solnicka, Renata Piskórz i Urszula Marciniec-Mazur.
Stabat Mater (z łac. Stała Matka) to jedna ze średniowiecznych sekwencji modlitewnych, pochodząca z XIII wieku, przypisywana franciszkaninowi Jacoponowi da Todi lub św. Benedyktowi. Melodia wywodzi się z chorału gregoriańskiego i stanowi kanwę kilku arcydzieł muzycznych. Do nich należą Stabat Mater Antonia Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego. Oba dzieła datowane są na pierwszą połowę XVIII wieku (od 1727 roku decyzją władz kościelnych sekwencja została oficjalnie włączona w liturgię).
Pomóż w rozwoju naszego portalu