Apokaliptyczna Niewiasto
«obleczona w słońce» z księżycem pod stopami,
które depczą rajskiego węża,
i z «wieńcem gwiazd dwunastu na głowie» (Ap 12, 1),
co mówisz swoje «fiat
- niech mi się stanie» do archanioła przy zwiastowaniu,
iż poczniesz i porodzisz Syna Wiekuistemu,
Tyś jest Służebnica Pańska.
Apokaliptyczna Niewiasto
«brzemienna» owocem zbawienia,
w którym Ojciec pojednał
świat cały i własne stworzenia,
by przywrócić utracony Raj wiecznej szczęśliwości,
«cierpisz bóle i męki rodzenia» (Ap 12, 2),
choć nosisz w swoim łonie Syna Odkupienia,
Niepokalanie Poczęta, której zmaza grzechu
pierwszych rodziców cudownie nie dosięgła,
Tyś jest Teotokos - Bogarodzica.
Apokaliptyczna Niewiasto,
któraś «porodziła Syna - Mężczyznę,
pasącego wszystkie narody
rózgą żelazną» (Ap 12, 5),
zostałaś sama
pośród pielgrzymującego Ludu Nowego Przymierza,
bo «Dziecię Twe zostało uniesione
do Boga i do Jego tronu» (Ap 12, 5),
by walczyć ze strasznym Smokiem,
«który zwie się diabeł i szatan» (Ap 12, 9),
którego «ogon zmiata trzecią część gwiazd nieba
i rzuca je na ziemię»,
bo «nie przemógł archanioła Michała i jego aniołów
walczących z nim i jego upadłymi aniołami
o miejsce w niebie» (Ap 12, 4. 7),
gdzie «nastało zbawienie,
potęga i królowanie Boga naszego
i władza Jego Pomazańca» (Ap 12, 10),
a «Smok został strącony na ziemię
i począł ścigać»Ciebie,
Apokaliptyczną Niewiastę,
lecz zbiegłaś do chwały nieba.
Słowa Ewangelii według św. Jana (perykopa krótsza: J 1, 1-5. 9-14 lub dłuższa: J 1, 1-18)
Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. Ono było na początku u Boga. Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, z tego, co się stało.
W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła.
Była światłość prawdziwa, która oświeca każdego człowieka, gdy na świat przychodzi.
Na świecie było Słowo, a świat stał się przez Nie, lecz świat Go nie poznał. Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli. Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli, dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi, tym, którzy wierzą w imię Jego – którzy ani z krwi, ani z żądzy ciała, ani z woli męża, ale z Boga się narodzili.
A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas. I oglądaliśmy Jego chwałę, chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca, pełen łaski i prawdy.
Oto słowo Pańskie.
Odpust w sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej w Loretto koło Wyszkowa (woj. mazowieckie) odbędzie się 7 września. Mszy św. będzie przewodniczył ordynariusz diecezji drohiczyńskiej bp Piotr Sawczuk. Rokrocznie w obchodach bierze udział ok. 12-13 tys. wiernych z kilku diecezji.
Kult Matki Bożej Loretańskiej jest najstarszych kultem maryjnym skupiającym w sobie wszystkie inne. Wywodzi się z sanktuarium domu Najświętszej Maryi Panny w Loreto we Włoszech. Na teren Rzeczpospolitej dotarł w początkach XV wieku, dzięki polskim pątnikom. Przyjął się dzięki staraniem ojców jezuitów, franciszkanów i bernardynów.
Jeśli na wydziałach architektury ktoś dziś jeszcze mówi o budowaniu wież, ogranicza się raczej do zagadnień konstrukcyjnych. To zresztą zrozumiałe. Źle skonstruowana lub postawiona na grząskim gruncie wieża może budzić odczucia romantyczne, których nie brakuje turystom odwiedzającym Pizę, jednak wcale nie zapewnia im bezpieczeństwa.
Jezus, choć był obeznany przynajmniej z podstawami architektury (zobacz przypowieść o budowaniu na skale), twierdzi, że warto zwrócić także uwagę na aspekt ekonomiczny: „Któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie najpierw i nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie? Inaczej, gdyby założył fundament, a nie zdołałby wykończyć, wszyscy, patrząc na to, zaczęliby drwić z niego: Patrzcie, ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał wykończyć!”(Łk 14,28-29).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.