Min. Mucha pewnym późnym popołudniem oddała się do dyspozycji premiera. Na drugi dzień premier zwrócił ją na powrót rządowi.
Kosmiczny poziom demokracji
Okazuje się, że Sejm nie jest nam tak naprawdę potrzebny. Wystarczy tylko premier, ale uwaga - koniecznie Donald Tusk. Przyda się jeszcze prezydent, ale w kontekście żyrandoli. Premier nie mógł zebrać większości w Sejmie, aby uchwalić liberalną ustawę o in vitro, więc zdecydował sam, że in vitro będzie i że będzie finansowane z budżetu. Weszliśmy na wyższy, kosmiczny poziom demokracji. I to bez wsparcia Red Bulla.
Słabo słychać o wynikach zarządzonej słynnej nocy z 16 na 17 października br. we wszystkich jednostkach, które mogłyby mieć do czynienia ze sprawą jeszcze słynniejszego dachu na Stadionie Narodowym. Sprawa musi być bardzo głęboka, a do tego mieć kilka den. Po prostu wpadli w czeluść.
Haracz
TVP chce, aby Sejm wprowadził podymne. Taki podatek od rodzin na wypełnianie przez telewizję publiczną misji. Odważnie, panowie i panie, podeprzyjcie się autorytetem premiera i mówcie otwarcie: chcemy nałożyć nowy haracz.
Szybko i wygodnie
Ludzie w TVP myślą o nas nieustannie. Chcą, aby sposób pobierania nowego haraczu był wygodny. Może jakiś zastęp kieszonkowców? Ludzie nawet nie zauważą, jak ich oskubią.
"Z życia Maryi-Nawiedzenie" - obraz Giotto di Bondone w Kaplicy Scrovegnich
Wywodzi się ono z religijności chrześcijańskiego Wschodu. Uroczystość tę wprowadził do zakonu franciszkańskiego św. Bonawentura w roku 1263. Kiedy zaś powstała wielka schizma na Zachodzie, wtedy święto to rozszerzył na cały Kościół papież Bonifacy IX w roku 1389, aby uprosić za przyczyną Maryi jedność w Kościele Chrystusowym. Sobór w Bazylei (1441) to święto zatwierdził.
John Singleton Copley, "Wniebowstąpienie Chrystusa"/commons.wikimedia.org
Przypisywana Homerowi „Odyseja” powstała w VIII w. przed Chr. Łukasz pisał kilkadziesiąt lat po zmartwychwstaniu Chrystusa. Homer w swoim geniuszu fabułę poematu zakuł w kształty heksametru. Ewangelista z Antiochii pisał wyszukaną nieco, aczkolwiek zrozumiałą prozą. „Odyseja” składa się z dwudziestu czterech części, dzieło Łukasza natomiast podzielone zostało na dwadzieścia cztery rozdziały. Ta ostatnia zbieżność to oczywiście zwykły przypadek. Nie wiadomo jednak, czy przypadkiem jest również i to, iż Łukaszowa Ewangelia rozpoczyna się i kończy w świątyni jerozolimskiej.
Podobnie jak wędrówka mitycznego Odyseusza rozpoczyna się i kończy na Itace. Homer sięgnął po znany później w literaturze greckiej motyw wędrówki cyklicznej. Akcja narracji rozpoczyna się w tym samym miejscu, w którym się kończy, jednak w toku narracji mają miejsce wydarzenia, które całkowicie odmieniają sytuację początkową. Pierwsza scena dzieła Łukasza to modlitwa Zachariasza w świątyni, podczas której otrzymuje on zapowiedź narodzin poprzednika Chrystusa. Ostatnia scena Ewangelii to modlitwa uczniów Chrystusa, również w świątyni, już po Jego zmartwychwstaniu: „z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni wielbiąc i błogosławiąc Boga” (Łk 24,52-53).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.